This post is also available in:
Ibiza, crowded and rowdy, right! Then there is an unusual and little-known Ibiza; Would you like to know some unknown places in Ibiza and take a different holiday than usual?
So here are some must-see places!
Unknown places in Ibiza in the South: let’s start with time&Space
Situato a pochi minuti da Cala Tarida, il Time&Space è uno dei posti sconosciuti di Ibiza. Di cosa si tratta? Di un monumento in mezzo al nulla, di fronte a Es Vedrà noto anche come lo Stonehenge di Ibiza.
The gates of Cala Llentia
Poco distante dallo Stonehenge di ibiza c’è un’opera piuttosto particolare, per alcuni mistica. Si tratta delle porte di Cala Llentia: una stanza senza pareti, delimitata da due porte decorate; al centro delle porte si vede l’imponente Es Vedrà mentre a terra vi è un pavimento di mosaico.
Da notare la bellissima mano di Fatima incisa nel ferro della seconda porta
The work appears to be by an anonymous artist although some believe it is an ancient construction.
The vibrations of this place are singular. Silence breaks from time to time for the squeak of one of the doors. There is an air of sacredness and mystery. Undoubtedly a unique place of its kind, one of those places that… only in Ibiza!
Atlantis of Ibiza
Questo non solo è un posto sconosciuto ma anche difficile da trovare: è la città sommersa di Ibiza, a Sa Pedrera.
Si tratta di un luogo incredibile di sculture nella roccia e piscine naturali. Raggiungerlo non è facile, il cammino per Atlantis è davvero faticoso.
Se ve la sentite, partite alla scoperta di Atlantis, sarà una delle esperienze più entusiasmanti sull’isola.
Unknown places in Ibiza north: Benirras and the drum party
Lo definiamo uno dei posti sconosciuti di Ibiza, ma in realtà non lo è, anche se molti di quelli che arrivano a Ibiza non ne hanno mai sentito parlare.
La festa dei Tamburi è la festa hippie di Ibiza per eccellenza, la festa che celebra il tramonto nel nord dell’isola, a Benirras.
Cala Llonga
Cala Llonga is one of the beaches in the North East, in our opinion one of the most beautiful. This cove is surrounded by greenery and is characterized by thin sand and a crystal clear sea, perfect for snorkeling.
The beach at Cala Llonga is quite large and also well equipped: there are umbrellas and sunbeds, many restaurants and many bars. It’s a family-friendly place, very quiet.
Leave a Reply